Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Проекти вчителів
ПРОЕКТ «МОЯ ЗЕМЛЯ – ЗЕМЛЯ МОЇХ БАТЬКІВ»
Проблема: мова як засіб пізнання історії, культури, світогляду цілого народу. Мета: реалізувати державний статус української мови за умов розширення сфер україномовного спілкування, створення відповідних соціальних, психолінгвістичних, освітньо-культурних передумов для оволодіння державною мовою всіма школярами та вчителями комплексу Завдання:
і жанрах мовлення, тобто в забезпеченні належного рівня мовленнєвої компетенції учнів
Прогноз: пробудження індивідуальної мовної творчості, яка забезпечить вільне самовира¬ження особистості в різних сферах людського спілкування.
Концептуальні положення У зв’язку з українським національним іідродженням у документах про освіту визначено головне спрямування діяльності школи — гуманізація і гуманітаризація педагогічного процесу через пошук та впровадження ефек- тивних методик викладання, що дасть змогу активізувати роботу щодо забезпечення конституційного права громадян навчати і виховувати дитину рідною мовою, а також поліпшення роботи щодо вивчення історії рідного краю, традицій та культури свого народу з урахуванням специфіки навчального закладу. Складний процес державотворення висуває на передній план такі спільні для всіх ідеологічні цінності, як патріотизм, єдність громадянськість, їх реальне відображення і свідомості, світогляді та поведінці учнів. Ось чому одним з важливих завдань школи є впровадження ідеології патріотизму та державності в середовище молоді. Свою діяльність сучасна школа повинна спрямувати на формування функціонально грамотної особистості, прилучення її до національних і загальнолюдських цінностей, розвиток духовності.
Напрямки діяльності
Мета: прилучення учнів до вивчення й пропаганди рідної української мови, що сприятиме успішності засвоєння знань з історії, традицій, формуванню гордості за свій народ. Рідна мова — то душа народу. Шляхи впровадження: • україномовне навчання; пропаганда рідної мови; гуртки любителів літератури та мови; драматичні гуртки; свята рідної мови; • предметні олімпіади; конкурси мовознавців.
Рекомендовано: проводити різноманітні урочисті заходи, державні та національні свята з обов’язковим використанням символіки держави та народної символіки (народний спектр кольорів, графічних знаків, рослинна й тваринна образна система символів), широко пояснюючи учням історичні корені виникнення й етапів становлення української державної та народної символіки як одного з головних факторів виховання національно-культурної самосвідомості.
Мета: виховувати молодь на народних знаннях про різноманітні сфери життя — на традиціях, фольклорних джерелах свого народу, рідного краю. Джерела: усна народна творчість; національні традиції; народні ігри; національні звичаї та обряди; іграшки; виховання дітей і т. ін.
Мета: зберегти й примножити традиції, звичаї, обряди нашого роду і родоводу — відродити найдорожче. Зберегти та збагатити традиційну етнокультурну інформацію про родовід, пробудити зацікавленість до генеалогії свого роду. Шляхи: сімейні традиційні свята; зустрічі за «круглим столом»; бабусина скринька; родове дерево; сімейне виховання; сімейна династія; колискові; обрядові свята. V. Національна кухня. Мета: пробудити зацікавленість і залучити молодь до вивчення історії української національної кухні. Рекомендовано до розгляду на виховних годинах та уроках обслуговуючої праці: • історія української національної кухні; • щоденні страви; • святкові сімейні страви; • обрядові календарні свята; • національні страви вашої родини; • конкурс на краще блюдо; • різноманітні ярмарки. Провідні ідеї навчального процесу: • ознайомлення дітей з багатством культурно- господарської спадщини українського на-роду, з народними традиціями, формування в учнів національного характеру, прагнення до відродження національної культури; • реалізація ідеї народності на основі вивчення й примноження культурно-історичної спадщини попередніх поколінь через відродження сімейно-побутової культури на засадах родинної етнопедагогіки.
ПРОЕКТ «ДУХОВНІСТЬ»
МЕТА: створити педагогічно доцільні умови для розвитку та самовдосконалення особистості на засадах педагогіки толерантності. ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:
ПРОГНОЗ:
Концептуальні положення Оновлення процесу виховання в навчально- виховному комплексі здійснюється на основі уявлення про статус виховання з урахуванням національно-регіональних традицій та досягнень сучасного досвіду. Зміст виховання, його форми та методи визначаються на основі вікових, індивідуально- психологічних здібностей з урахуванням конкретних можливостей вихованців. Система виховної діяльності комплексу розроблена на засадах педагогіки толерантності. Зусилля вихователів спрямовані на формування в підлітків позитивної Я-концепції: • реалізовано комплекс діагностичних про-грам визначення стану та динаміки розвитку якостей особистості; • розроблено Програми самореалізації, що спрямовані на здобуття самодосвіду, здібностей до самовдосконалення; • створено умови для нрояву ознак форм вання позитивної Я-концепції. Одним із пріоритетних завдань вихован є підтримка балансу громадського, сімейно та шкільного виховання. У цьому напрямку виховної діяльності: • розроблено й реалізовано комплексні про ми падання консультативно-діагностично методичної, корекційно-педагогічної допомоги сім’ям з питань виховання; • розширено форми участі у виховному н цесі закладів культури, громадських сі модіяльпих організацій, засобів масов комунікації, що дають можливість під вищувати рівень соціальної та культури компетентності вихованця; • посилено значущість компоненту дозвілля школи. Педагоги, вихователі прагнуть ра ширити клубний простір та підвищи організовану позашкільну активність ОБ'ЕКТ ДОСЛІДЖЕННЯ: педагогічні умови, форми та методи оптимізації виховного процесу, інноваційна виховна практика ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ: ефективність використання педагогічних технологій, спрямованих на підтримку розвитку особистості на засадах педагогіки толерантності ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ:
ПРИЗНАЧННЯ: уведення ефективних виховних систем, форм та методів виховання, які відповідають потребам розвитку особистості, сприяють розкриттю талантів, морально-емоційних, ро зумових та фізичних здібностей ІДЕЇ ТА ПРИНЦИПИ: - демократизація та гуманізація виховного процесу: - збереження та множення достоїнств вихованця; - довіра до життя; - вимоги педагогіки толерантності; - позитивна Я-конценція; - соціальний захист кожної дитини; - єдність моральної освіти та моральної реалізації
Етапи впровадження Я — людина
Я — член сім’ї
Я — мешканець Запоріжжя
Я — громадянин України
Я — мешканець планети Розробка заходів, спрямованих на розвиток екологічної свідомості та екологічного виховання. Створення системи виховних технологій, що сприяють усвідомленій необхідності набуття вихованцем соціального досвіду, виділенню своєї соціальної ролі. 3. Підготовка й проведення конференцій, семінарів, круглих столів з обміну досвідом роботи. Науково-методичне забезпечення
Соціально-психологічне забезпечення
6. Залучити фахівців позашкільних закладів до роботи із забезпечення соціального захисту кожної дитини. 7. З метою забезпечення необхідною інфор-мацією для самостійної роботи, спрямованої на вдосконалення, самодіагностику та аутотренінг, розробити карти індивідуаль¬ного розвитку особистості — атестаційні листи. 8. Стимулювати інноваційну діяльність окремих фахівців з метою формування в педагогів дослідницької позиції. Матеріально-технічне забезпечення
Нормативна база Законодавчі документи
|
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||